Träning för att hedra kroppen
- Isabella Sandelin

- för 5 timmar sedan
- 1 min läsning
Hej på er!!
Jag går just nu en utbildning inom pilates för att få en certifiering inom pilates reformer. Och det är en dröm så jag känner mig fylld med glädje och tacksamhet att jag kan göra det! Men också stolthet över att jag har tagit mig hit och kan gå denna utbildningen <3
Vad tycker du om pilates? Jag gillar det verkligen som ni kanske kan gissa för annars hade jag inte gått en utbildning inom det. Men jag tror verkligen på mer mindful träning där vi istället för att hela tiden pressa kroppen till mer, kan utmana kroppen men samtidigt känna in kroppen och inte bara stressa hela tiden. Jag vet inte vad du känner men jag känner att jag stressar tillräckligt som det är och träningen vill jag ska vara min tid där jag får göra något jag älskar för att hedra min kropp, göra den starkare men också tacka den för att allt den gör för mig varje dag.
Träning ska vara något lustfyllt som ger dig glädje! Här är pilates, yoga och löpning min trio som jag älskar! Vad är din träning som du älskar där du känner att du ger tillbaka till din kropp?
Jag älskar också att prova nya sätt att röra på mig, såsom klättring, vandring, simma, rullskridskor och ja allt möjligt! Och ibland vill vi ha mer tydliga mål vad vi vill uppnå med vår träning som motiverar oss men ibland behöver bara göra det för att vi tycker om det!
Jag vill gärna höra vilken träningsform som är din favorit, lämna gärna en kommentar!
Önskar dig en fin dag!
Isabella





Kommentarer